poniedziałek, 15 lutego 2016

Ciasto czekoladowe

Cześć!

Dzisiaj rozpoczynają mi się ferie, więc na tą okazję zrobiłam ciasto czekoladowe. Wyszło puszyste i bardzo smakowite :). Nie jest trudne do wykonania, a wręcz bardzo proste 
Przepis jest ze strony: Kwestia Smaku 

Składniki: 
1. Masa:
  • 80 g masła
  • 100 g czekolady deserowej (ja użyłam mlecznej)
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 150 g (3/4 szklanki) cukru
  • 150 g (1 szklanka) mąki
  • 1 łyżeczka do pieczenia 
2. Polewa:
  • 100 g czekolady deserowej (również użyłam mlecznej)
  • 50 g masła  
Przygotowanie:
  • Piekarnik nagrzać do 175 stopni C.
  • W rondelku podgrzewać na minimalnym ogniu pokrojone masło oraz połamaną na kosteczki czekoladę ciągle mieszając do momentu uzyskania gładkiej masy. Zdjąć z ognia i dodać mleko, wymieszać.
  • W misce ubić jajka z cukrem na puszystą masę. Do drugiej miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, dokładnie wymieszać. Dodać ubite jajka i masę czekoladową, zmiksować na minimalnych obrotach miksera do połączenia się składników w jednolitą masę.
  • Do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy wlać masę i piec do suchego patyczka (ok. 43 minuty, w większej niż 21 cm formie, ciasto będzie piekło się krócej, ok. 30 - 35 minut)
  • Po upieczeniu wyjąć ciasto z piekarnika i studzić przez ok. 30 minut w formie,a następnie wyłożyć na paterę. Polać polewą: do garnka włożyć połamaną na kosteczki czekoladę oraz pokrojone masło, cały czas mieszając podgrzewać na małym ogniu aż czekolada się roztopi. Od razu odstawić z ognia i polać po cieście czekoladowym.







Smacznego! ;)
~Natalia

Tutaj znajdziesz mój blog:  https://www.facebook.com/naszekulinarnezycie/ 


      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz