poniedziałek, 24 lipca 2017

ZDROWE CIASTO TRUSKAWKOWE

WITAM

Przychodzę do was z przepisem na lekkie jogurtowe ciasto truskawkowe. Ostatnio również zrobiłam ciasto z truskawkami: KLIK, lecz to jest całkiem inne. Znalazłam je na stronie Zdrowe Odżywianie Przepisy. Zmieniłam w tym przepisie kilka rzeczy z powodu braku niektórych składników w sklepie 😶. Jakiś czas temu zainteresowały mnie przepisy na zdrowsze wersje ciast i ciasteczek, a to dlatego, że ja bardzo lubię słodkości, a skoro mogę jeść "zdrowe słodycze" to czemu nie?



Ok, tutaj jest link do oryginalnego przepisu: KLIK , a tutaj macie moją wersję, lekko zmienioną:



SKŁADNIKI:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki ziarnistej orkiszowej
  • 300g jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 200-300g truskawek
  • borówki
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
  • Do miski przesiewamy mąkę.
  • Mieszamy razem resztę składników.
  • Masę przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i wykładamy na wierzch część owoców (resztę zostawiamy do ozdoby).
  • Pieczemy przez ok. 50 minut w temperaturze 180*C z termoobiegiem.
  • Na górę układamy resztę owoców.
   
  
 

Ostatnio jakoś często dodaję posty, z czego bardzo się cieszę i mam nadzieję, że tak zostanie. A nie tylko mam nadzieję, lecz wiem, że tak będzie, bo mam dużo motywacji i chęci do tworzenia nowych ciast i innych dań, co nam daje więcej postów ;) Chciałabym, aby te przepisy były dla was pomocne i dawały wam inspiracje na nowe dania. Chciałabym, aby ten blog był zbiorem najlepszych przepisów na posiłki, które są wypróbowane przeze mnie i możecie mieć pewność, że wam zasmakują. Cały czas się staram udoskonalać tego bloga, więc jeżeli macie jakieś sugestie, kontaktujcie się ze mną przez instagrama, maila, facebooka, czy też w komentarzu. Będę wdzięczna, ponieważ liczy się do mnie wasza opinia!

e-mail: truskawkowa05@gmail.com / n.bochenek@o2.pl

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo tak :) polecam! Dziękuję bardzo za komentarz :)

      Usuń
  2. Wow pysznie to wygląda! Chciałam na wakacjach więcej poświęcać czasu na pieczenie, ale jakoś nie miałam weny. Tu jest tyle fajnych przepisów, że aż sama mam ochotę coś zrobić :) Pozdrawiam! :*
    mishmashbyalice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zachęcam :) Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam! <3

      Usuń